Translate

duminică, 27 martie 2011

Tinctura de vanilie homemade


     Nu stiu daca voua va place aroma de vanilie dar pe mine ma innebuneste. Cand simt miros de vanilie mi se face o pofta de prajituri de-mi vine sa-mi rod unghiile :)) Asa ca m-am gandit eu ca ar fi foarte interesant sa fac un parfumel cu aroma de vaaaanilie. Ulei esential de vanilie nu se exista, (exista doar extract de vanilie sau rasina uleioasa de vanilie care e destul de costisitoare) deci trebuia sa fac rost de ceva cu miros de vanilie si pe care sa poata fi folosit in parfumerie. 
Sursa

Si cum eu sunt very smart and bright, am fugit fuga-fugutza la abeceu, am cumparat 6 teci de vanilie pe care le-am sectionat pe lungime si le-am pus in cam 80 ml de alcool de 96 de grade. Le-am lasat vreo 5 saptamani la macerat si a iesit o minune de tinctura/extract de vanilie cu o aroma divina de vanilie. Am de gand s-o folosesc in urmatorul meu parfumel impreuna cu multe alte minunatii de uleiuri esentiale. Oricum, ideea e ca aceasta tinctura inlocuieste cu succes esentele de vanilie din comert care sunt pline de substante nu tocmai "dragute". O puteti folosi in bucatarie, in aromaterapie, in parfumuri, etc.

12 comentarii:

coincidenta: si eu am facut extract de vanilie, al meu are 6 saptamani, am inteles ca trebuie sa stea cam 8 sa extragi toate bunatatile din pastaile de vanilie. oricum am folosit deja din el, nu se compara cu "esenta de vanilie" din magazine. l-am pus chiar si intr-un sapun :D
cred ca va fi o nebunie parfumelul tau!!!

Ce tare!! Multam de pont, sigur il fac si eu. Alcoolul folosite era vodka? Sau aia are mai putine grade?
In ce conditii sa fie tinut borcanul/ sticla (intuneric, frig etc.)?

Nu, era alcool de 96 grade de care folosesc la parfumuri. Dar cred ca poti folosi si vodka. Borcanul l-am tinut intr-o debara la intuneric. :)

Asas-i intr-adevar esenta din comert are tot felul de chestii in ea care n-au ce cauta in organismul nostru.
A mea esenta are deja 4 saptamani, doar ca eu am pus vanilia in tuica de casa primita de la o prietena de a mea. Tare sunt curioasa cum o sa iasa.

O sa iasa foarte bine, poate ca o sa capete putin miros de la tuica dar o sa fie dementiala, iti spun eu :)

Eu sunt indragostita de vanilie si am sa incerc aceasta tinctura!
Sunt curioasa ce parfum ai sa creezi cu ajutorul ei! :)

Buna! Diana, tu ai mai folosit pastai de vanilie de la site-ul www.pastaidevanilie.ro? Au vanilie la pret bun si multe sortimente. La intrebare pot raspunde si ceilalti cititori :) Merci. Imi place ultima ta leapsa :))

Catinca, nu, n-am folosit ca mi se par scumpe. Eu cumpar din supermarket la 2,89 lei pastaia :) E diferenta mare de pret.

OMG!!!! De unde esti? La mine in Slatina costa in jur de 11 lei o pastaie. Am cumparat o data dar era vai de capul ei. Daca ar fi si la mine cu 2,89 cred ca toata casa ar fi ocupata cu dulciuri sanatoase si cu aroma de vanilie.

Oradea :) In magazinele Unicarm (dar nu cred ca sunt la tine in Slatina) le gasesti. Firma producatoare Bitea. http://www.biteacondimente.ro/
Astia au toate condimentele pamantului :)) Uita-te dupa ele prin alte supermarketuri, poate le gasesti.

Eu mi-am cumparat 8 batoane de vanilie(diverse sortimente) de la magazinul online pastaidevanilie si sunt multumita de calitatea acestora in raport cu pretul, comparativ cu cele din hipermarket.Cel mai mult mi-au placut pastaile de vanilie bourbon din Uganda -sunt lungi(cca.20 cm),groase,suculente,sunt pline de bobite de vanilie si accesibile ca pret(4 ron/pastaia).Pe viitor voi comanda numai din acestea!5 dintre ele le-am pus la macerat in 200ml votca si celelalte 3 le-am bagat intr-un borcan cu zahar.

Eu mi-am cumparat 8 batoane de vanilie(diverse sortimente)de la magazinul online pastaidevanilie.ro si sunt multumita de calitatea pastailor.Mi-au placut in mod deosebit pastaile bourbon din Uganda,sunt lungi-cca.20cm,groase,suculente, pline de bobite de vanilie si pretul este accesibil de 4lei/bucata.5 dintre ele le-am pus la macerat cu 200ml votca-ptr.a-mi prepara esenta de vanilie si celelalte 3 le-am bagat intr-un borcan cu zahar-ptr. zaharul vanilat.